Rozhovor s Míšou

 

 

SPODNÍ PRÁDLO BYLA TENKRÁT DÍRA NA TRHU, VZPOMÍNÁ MÍŠA VLČKOVÁ

 

Kdybyste někdy hledali ambasadorku zdravého sebevědomí, máme pro vás perfektní kandidátku. Míša Vlčková začala podnikat ještě v devadesátých letech, a i když má za sebou své Ups and Downs, ze všeho se snaží brát to pozitivní. Těší nás pozorovat, jak si jako žena umí udržovat životní balanc. Vedle svého úspěšného profesního života totiž nezapomíná ani na své soukromí. 

 

Míšo, zeptali jsme se Vašich synů, jak by Vás jako člověka popsali. Jste zvědavá, co mi prozradili?

(Úsměv) No jistě, jako každá máma.

 

Starší Zdeněk vás vidí jako laskavého člověka, co se zajímá o ostatní. Jste podle něj společenská a tvrdohlavá. Na tom se shoduje i Michael, který vás navíc vidí jako cílevědomou ženu, mámu, co si jde vždy za svým. A jak o sobě přemýšlíte Vy, když se podíváte do zrcadla? 

Jsem rozhodně cílevědomá, pracovitá, empatická, mám v sobě obchodního ducha, to jsem zdědila po svém dědečkovi. Mám takzvaný tah na branku. Jako typ osobnosti jsem sangvinik, tedy komunikativní, vytyčený úkol chci vždy splnit. Nerada prohrávám. A čím jsem měla začít, miluji své syny, kteří byli celou dobu hnacím motorem pro moje podnikání.

 

Pamatujete si ještě, čím jste chtěla být jako malá?

Toužila jsem být cestovatelka, později chemička, což jsem vystudovala. V okamžiku, kdy se uvolnilo podnikání, jsem věděla, že chci být především samostatná.

 

A napadlo Vás vůbec, že skončíte “mezi spodním prádlem”? 

To byla náhoda. Nebo jsem spíše byla ve správném okamžiku na správném místě. Chtěla jsem podnikat a hledala jsem, co na našem trhu chybí. Tak došlo k založení firmy se spodním prádlem. Je to sortiment, který jsem sama řešila. Vždy jsem byla štíhlá a měla větší poprsí. V druhém těhotenství jsem si dokonce koupené podprsenky přešívala. No pak už to šlo ráz na ráz. Jako první jsem navázala spolupráci se značkou Maison Lejaby. 

 

A když se vrátíme k tomu, co jste vystudovala a co reálně děláte. Je podle vás titul nebo jiné vyšší vzdělání důležité k tomu, aby člověk dělat svou práci dobře a byl v ní úspěšný?

Nejdůležitější k tomu, aby kdokoliv dělal svou práci dobře, je dělat to, co vás baví a naplňuje. I když to může znít jako klišé. Každopádně vzdělání je také velmi důležité. Já jsem nemohla studovat vysokou školu. Ale po celou mou profesní kariéru jsem se vzdělávala ve svém oboru, a to je myslím to nejdůležitější. Jít stále dopředu, rozvíjet se. Já sama jsem si například dala jako dárek ke svým 50. narozeninám intenzivní 5ti měsíční kurz angličtiny a zvládla jsem to. Byla to pro mně jedna z věcí z mého soukromého wishlistu. 

 


 

 

A kdybyste si mohla vybrat, šla byste do podnikání znova nebo byste už více řešila pro a proti?

To je velmi těžká otázka. V současné době, když vidím, jak malým a středním podnikatelům nikdo nepomůže. Měla jsem štěstí, že jsem začala brzy po revoluci. Společnost jsem jako fyzická osoba založila totiž již v roce 1993.

 

A měla byste radu, teď takhle zpětně, pro své “mladší já”? Co se byznysu týká?

Pokud chcete podnikat, je nutné začít od začátku, abyste mohla svým zaměstnancům být dobrým lídrem a ukázat jim jak mají svoji práci dělat dobře. Myslím tím, pokud je vaším snem otevřít si obchod se spodním prádlem, začněte jako prodavačka.

 

A ještě když se vrátíme k La Marque, proč zrovna francouzský název? 

Mou první spolupráci jsem si dohodla s Maison Lejaby. A navíc, přála jsem si nadčasový název, který bude univerzální a jen tak se mi ani mým klientkám neomrzí. “La” je ve francoužštině člen a “marque” je v překladu značka. 

 

A teď, stojíme tady v Bělehradské ulici v La Marque. Popište nám Vaší ideální zákaznici? 

Všechny naše klientky jsou ideální, i když je každá jiná. Důležité je, aby byla ochotná nechat nás dělat svoji práci. Ostatní jí vysvětlíme a kromě toho sama pozná, že se ve správném prádle cítí perfektně. Je to vždy velká změna, baví mě vidět, že se mění pohled klientky sama na sebe. Každá žena vidí svoje nedostatky a myslí si, že je všichni pozorují jako ona. Tak to vůbec není. Se správným spodním prádlem se stává žena sebevědomější, cítí se žensky a přestane se soustředit na drobnosti. To, co z ní pak vyzařuje, je základ úspěchu, ať už v soukromí nebo pracovním životě.

 

Vy sama, za co nejčastěji utrácíte? Kromě spodního prádla, samozřejmě. 

Nejčastěji utrácím za boty, oblečeni, kosmetiku, knížky a cestování.

 

A protože je návštěva u vás hodně o sebevědomí, jak s ním pracujete vy? Kdo vás naučil mít se ráda? 

Můj život mě naučil mít se ráda. Obdiv a láska mých synů a hodně mi pomohla i moje práce. V tomto ohledu mi podala pomocnou ruku i jedna dobrá kamarádka, která mi je vzorem a dala mi tipy na zajímavou literaturu. Mám pár svých “magic moments”, které mi vždy pomohou zlepšit náladu nebo zvýšit sebevědomí, když to nejvíce potřebuji. 

 

A má na to vliv i ženy, mezi kterými se pohybujete nejčastěji? Pracujete ráda v ženském kolektivu?

Ano, ráda, dokonce moc ráda. Můj tým je pro mně v podstatě nejdůležitější. Úspěch, kterého jsme dosáhly a budeme dosahovat, je vždy naším společným úspěchem. Vím, že se na svůj tým můžu spolehnout, a to je pro mě klíčové.

 

 

DSCF6940

 

 

A když se ráno vzbudíte, co je důvodem, proč vstanete z postele? 

Každý nový den, nové zážitky, pracovní úkoly. Moji přátelé a kontakt s nimi. Mám to štěstí, že jsem ve svém životě potkala ty pravé přátelé. I když jsou rozsetí po celém světě, jsme stále v kontaktu. Užívám si každý den svého života. Pokud je mi dobře, těším se na vše, co přijde. Jsem cílevědomá a stále se snažím někam posouvat, něco vymýšlet, v něčem se zdokonalovat. A to mě nepřestává bavit.

 

Takže shrnuto podtrženo, nehoníte se za jedním velkým snem? 

Teď spíš toužím po objevování nových končin. Cestovat je moje vášeň. A spolu s harmonickým rodinným životem, to zní jako idylka, na kterou bych si i zvykla. 

 

Autor admin   
Publikování
Sdílet

#MUSTHAVES

NOVINKY

Načítám, prosím vydržte...